Posted in Մայրենի 6

Գոյական, գործնական աշխատանք

1. Տրված գոյականները դարձրու ինչի՞, ու՞մ հարցին պատասխանող, ընդգծիր վերջավորությունները և բացատրիր տարբերությունը:

Ծառ – ծառի, սեղան – սեղանի,  ուսանող – ուսանողի, րոպե – րոպեում, գինի – գինու, տիրուհի – տիրուհին, այգի – այգում, հոգի – հոգին, օր – օրում, ժամ – ժամի, ամիս – ամսվա, գարուն – գարնան, որոշում – որոշման,  ձմեռ – ձմեռվա, քույր – քրոջ, ընկեր – ընկերոջ, տանտիկին – տանտիկնոջ, հայր- հոր, մայր – մոր, եղբայր –եղբոր, անկյուն – այնկյան, սյուն- սյան, տուն – տան, ուրախություն – ուրախության, սեր – սիրո, կորուստ – կորստյալ, աղջիկ – աղջկա:

2. Որևէ, ինչ-ինչ, ոչ մի, այլևայլ, յուրաքանչյուր, ամբողջ, բոլոր բառերի հետ եզակի կամ հոգնակի թվով գոյականներ գործածիր:

Որևէ մեկը, ինչ-ինչ հարցեր, ոչ մի բան, այլևայլ ժամացույցներ, յուրաքանչյուր մարդ, ամբողջ աշխարհը, բոլոր խանութները

3. Արկղ, ժամացույց, հանդապահ, ծրագիր, երեխա, տիկին, թռչուն, վագր, մեծատուն, հացատուն, տղամարդ, գառ, գրագիր, նուռ, ականակիր,հանքափոր, նավթահոր, օրագիր, մատենագիր, դեղատուփ, խմբերգ, գրաշար, դիմագիծ գոյականների հոգնակին կազմիր:

Արկղեր, ժամացույցներ, հանդապահներ, ծրագրեր, երեխաներ, տիկիններ, թռչուններ, վագրեր, մեծատներ, հացատներ, տղամարդիկ, գառներ, գրագրեր, նռեր, ականակիրներ, հանքափորեր, նավթահորեր, օրագրեր, մատենագիրներ, դեղաթուփեր, խմբերգներ, գրաշարեր, դիմագծեր:

4. Փակագծերում գրված  գոյականները դարձրու հոգնակի և համապատասխանեցրու նախադասությանը:


Ա. Հայ նախարարները (նախարար) Արտաշատի ժողովի վճիռներից (վճիռ) հետո քաշվեցին իրենց աշխարհները (աշխարհ)  և, անցնելով առօրյա գործերին (գործ), սպասում էին Պարսկաստանի լուրերին (լուր) :
Բ. Պատառոտված հագուստներով (հագուստ) որբ երեխաները (երեխա)  կուչ էին եկել հարուստ տների (տուն) պատերի (պատ)  տակ:
Գ.  Հաստաբուն ընկուզենիների (ընկուզենի) տակ` հասարակ նստարանների (նստարան) վրա, տեղավորվել էին բավական մեծ թվով մանուկներ (մանուկ), և պատանիներ (պատանի):
Դ. Աշխարհի ցավերից (ցավ) անտեղյակ` արևը բարձրանում է սարերի (սար) լազուրից և հավասարապես լուսավորում լեռները (լեռ) ալևոր գլուխները (գլուխ), թշնամու բանակները ( բանակ), ծխացող տները (տուն) լեցուն գյուղերը (գյուղ) :

Leave a comment